Potilastyytyväisyyttä selvitetään tekstiviestikyselyllä

Julkaistu: 12.2.2016 9:30
Päivitetty: 12.2.2016 9:30

​​​Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiirin (Eksote) terveys- ja hyvinvointiasemien, keskussairaalan poliklinikoiden ja osastojen sekä Armilan kuntoutuskeskuksen osastojen potilastyytyväisyyttä selvitetään tekstiviestikyselyllä.

Kysely lähetetään satunnaisesti valituille asiakkaille, jotka ovat antaneet luvan tekstiviestin lähettämiseen. Tekstiviestikysely jatkuu ainakin vuoden 2016 ajan. 

Satunnaisesti valituille Eksoten asiakkaille lähetetään hoidon päätyttyä tekstiviestikysely, jossa voi antaa palautetta saamastaan palvelusta. Tekstiviestissä on neljä kysymystä ja avoin palautemahdollisuus. Asiakkaalle vastausviestin lähettäminen on maksutonta. 

– Kysely on ollut käytössä keskussairaalan vuodeosastoilla jo viime keväästä alkaen, kertoo Eksoten terveys- ja vanhustenpalvelujen johtaja Tuula Karhula.
– Yksiköt ovat hyödyntäneet palautetta toiminnan kehittämisessä.

Kaikki potilastiedot ovat salassa pidettäviä ja ne eivät välity ulkopuolisille tahoille. Tekstiviestipalvelun toteuttaa SN4 International Oy. Palautetta kerätään noin 25 000 hoitojaksosta.