Eksoten asiointipalvelussa laboratoriotulokset näkyvät nyt automaattisesti

Julkaistu: 8.1.2019 9:55
Päivitetty: 8.1.2019 10:16

Kaikki laboratoriotutkimukset, jotka ovat viitealueen sisällä, näkyvät asiakkaalle automaattisesti Eksoten asiointipalvelussa 7.1.2019 alkaen. 

Tulokset eivät näy seuraavissa tilanteissa:

  • Jos kysymyksessä on tutkimuspaketti ja yksikin laboratoriotulos on viitearvojen ulkopuolella, koko paketin tuloksia ei julkaista automaattisesti.
  • Jos tulos on viitealueen ulkopuolella, ammattilainen voi tarvittaessa julkaista tuloksen kommentilla.
  • Ennen 7.1.2019 valmistuneet tulokset eivät näy automaattisesti.

Tarvittaessa ota yhteyttä sinua hoitavaan yksikköön Eksoten asiointipalvelussa (Aloita asiointi > Ota yhteyttä) tai puhelimitse.

Asiointipalveluun pääset kirjautumaan Eksoten etusivulta. Kirjautumiseen tarvitset pankkitunnukset tai mobiilivarmenteen.

Kirjautuessasi ensimmäistä kertaa:
  1. Kirjaudu asiointipalveluun pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. 
  2. Hyväksy sähköisen asioinnin sopimus.
  3. Lisää omiin tietoihisi voimassaoleva matkapuhelinnumero ja/tai sähköpostiosoite. Sähköpostilla tai tekstiviestinä ei lähetetä potilastietoja, ainoastaan tieto sähköiseen asiointipalveluun saapuneista viesteistä tai tiedoista.

Eksoten asiointipalvelua on kehitetty asiakaspalautteiden perusteella

Olemme kehittäneet toimintaamme saamamme palautteen pohjalta ja automatisoineet laboratoriotulosten julkaisun kaikille asiakkaille, jotka käyttävät Eksoten asiointipalvelua.

Ennen uudistusta asiakkaiden laboratoriotulosten julkaiseminen Eksoten asiointipalveluun (Omahoito-välilehdelle) on tapahtunut vain asiakkaan pyynnöstä, ammattilaisen manuaalisesti tekemänä. Aiheesta on tullut paljon asiakaspalautetta. Asiakkaat ovat toivoneet saavansa tuloksensa näkyviin asiointipalveluun ilman tarvetta pyytää tulosten julkaisua erikseen. 


Share