Telian mobiiliverkossa on havaittu laaja vikatilanne, viankorjaus on aloitettu

Julkaistu: 22.11.2019 14:15
Päivitetty: 25.11.2019 10:21

*PÄIVITYS TILANTEESEEN: Telian matkapuhelinverkon häiriötilanne on ohi. Hätäpuhelut toimivat normaalisti.​*​

​Vian kuvaus: Matkapuhelinverkossa on havaittu häiriöitä, joka ilmenee osalla käyttäjistä matkapuhelinverkon katoamisena tai mobiilidatayhteyden toimimattomuutena. Tästä johtuen koko Suomessa myös hätäpuhelujen soittamisessa Telian liittymissä on ilmennyt häiriöitä. ​​

Hakeudu lähimpään päivystävään yksikköön hätätilan sattuessa, ellet saa yhteyttä hätäkeskukseen. 

Jos hätäpuhelun soittaminen ei onnistu, käynnistä puhelin uudelleen ja ohita PIN. Hätäpuhelun soittaminen on mahdollista, vaikka oman teleyrityksen verkko ei olisikaan käytössä, puhelimessa ei näkyisi kentän voimakkuutta, teleyrityksen nimeä tai logoa. Tällaisissa tilanteissa hätäpuhelut ohjautuvat automaattisesti muun alueella toimivan teleyrityksen matkaviestinverkkoon.

Puhelin ei yritä hakea oman verkon yhteyttä ja toimii ilman SIM-korttia, kun toimit näin:
• käynnistä puhelin uudelleen
• soita 112-hätäpuhelu ilman PIN-koodia.
Toinen vaihtoehto:
• ota SIM-kortti pois
• soita 112.

(Ohjeen lähde: Etelä-Karjalan pelastuslaitos)​



Share