Eksoten asiointipalvelu

​​

​​​​​​​​​Eksoten sähköinen asiointipalvelu on kiinni pe 17.11.2017 klo 7:00–ke 22.11.2017 klo 12:00. Ajanvarauspalvelut ovat kuitenkin toiminnassa. Käyttökatkon aikana entinen Hyvis-palvelu siirtyy kokonaan uudistettuun ympäristöön.​​​​​​​​​ 

Kaikki vanhat tietosi eivät ole sulun jälkeen käytettävissä uudessa palvelussa. Aiemmin täyttämäsi lomakkeet eivät siirry uuteen palveluun. Mikäli sinulla on tulossa ajanvaraus, johon olet täyttänyt sähköisen esitietolomakkeen vanhassa palvelussa, joudut täyttämään lomakkeen uudelleen uudessa asiointipalvelussa, kun se avautuu.

Aiemmat käymäsi viestikeskustelut ammattilaisten kanssa siirtyvät kaikki uuteen palveluun. Myös käyttökatkoa edeltäneet laboratoriovastaukset siirtyvät uuteen palveluun. 

​Katkon aikana Marevan-annostuksia ja muitakaan laboratoriotuloksia ei voi katsella Eksoten asiointipalvelussa. Kysy vastaukset omalta terveysasemaltasi puhelimitse.

Eksoten sähköisessä asiointipalvelussa voit kätevästi olla yhteydessä ammattilaiseen sekä hoitaa terveyteesi ja hyvinvointiisi liittyviä asioitasi. Eksoten asiointipalvelu toimii selaimella responsiivisesti eli palvelu tunnistaa laitteen, jolla sivuille tullaan, ja mukautuu näytön kokoiseksi. 

Kirjaudu maksuttomaan Eksoten asiointipalveluun verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Linkki kirjautumissivulle

​​Eksoten asiointipalvelussa on tarjolla useita eri palveluja


Palvelut vaihtelevat Eksoten eri yksiköiden välillä. Voit varata ajan esimerkiksi sairaanhoitajalle, hammashuoltoon ja neuvolaan vuorokauden ajasta riippumatta sekä voit ottaa yhteyttä ammattilaiseen sähköisesti. Asiointipalvelussa näet julkaistut laboratoriovastauksesi. 

Asiointipalvelussa voit täyttää ja lähettää esitietolomakkeen jo valmiiksi ennen vastaanotolle menoa. Voit myös täyttää sairauteen liittyviä lomakkeita. Jos olet hoitosuhteessa, voit viestitellä ammattilaisen kanssa asiointipalvelussa, mikäli olette niin sopineet. 

Kun kirjaudut Eksoten asiointipalveluun ensimmäistä kertaa, tarkasta ja päivitä yhteystietosi sekä hyväksy uuden palvelun käyttöehdot ja sähköisen asioinnin sopimus. Sen jälkeen pääset tutustumaan palveluun:

Ajanvaraus
  • Voit varata vastaanottoaikoja Eksoten palveluihin ja näet omat varauksesi.
  • Näet vapaat ajat valitsemalla "Avoimet palvelut".

Lomakkeeni

  • Näet kaikki sinulle lähetetyt lomakkeet ja lähettämäsi lomakkeet.

Viestit

  • Kun olet jo käynyt vastaanotolla, olet voinut sopia jatkoyhteydenpidosta viestien välityksellä sähköisessä asiointipalvelussa.

Aloita asiointi

  • Kun haluat avata keskustelun ammattilaisen kanssa, niin valitse asiointipalvelussa "Ota yhteyttä".
  • Kun olet menossa vastaanotolle, täytä ensin esitietolomake.

Omahoito

  • Laboratoriotulokset (julkaistut)
  • Marevan-annostus

Eksoten asiointipalvelun tietosuojaseloste.​

HUOM!
Et voi tarkastella tai uusia omia reseptejäsi Eksoten asiointipalvelussa, vaan ne näkyvät valtakunnallisessa Omakanta-verkkopalvelussa. Pääset kuitenkin kirjautumaan Omakantaan suoraan Eksoten asiointipalvelusta.​


Marevan-vastaukset asiointipalvelussa

 
Marevan-annostuksia välitetään Eksoten asiointipalvelussa. Mahdollisimman monen potilaan siirtyessä sähköisen palvelun piiriin terveys- ja hyvinvointiasemien puhelinruuhkat helpottavat ja asiakkaiden saama palvelu paranee. Tarvittaessa saat opastusta ja apua oman terveys- tai hyvinvointiasemasi hoitajalta.


​Asiointipalvelun mobiilisovellus


Android-laitteilla käytettävä mobiilisovellus löytyy Google Play Kaupasta nimellä ’Hyvis mobiili’. Ensimmäisellä kerralla mobiilisovelluksen käyttäjältä vaaditaan vahva tunnistautuminen, mutta seuraavilla kerroilla palveluun pääsee pin-koodilla.

Mobiilisovelluksella ei voi tehdä ajanvarausta eikä katsella aikoja, mutta skaalautumisen ansiosta tämän voi tehdä mobiililaitteella käyttämällä internet-selainta.