Eksoten reitti Kelan kantapalvelujen sosiaalihuollon asiakastiedon arkistoon. Sisältää myös tärkeimmät tärpit Kanta-integraatioon valmistautumiseen muille organisaatioille.

Eksoten SosKanta-hanke on pilotoinut sosiaalihuollon Kanta-palvelujen I-vaiheen mukaisen liittymisen THL:n valtionavulla ajalla 1.6.2016–31.12.2018. Eksote on aloittanut sosiaalihuollon asiakastietojen arkistoinnin Kelan Kanta-palveluihin kesäkuussa 2018. Hanke on toteutettu yhteistyössä Kelan, THL:n ja Eksoten asiakastietojärjestelmätoimittajan, Tieto Oyj:n kanssa.

SosKanta-aikajanalle on koottu hankkeen toimintaa ja tehtäviä osa-alueittain. Hankkeen tuottama materiaali on muiden organisaatioiden hyödynnettävissä. Julkiset tuotokset löytyvät THL:n SosKanta-sivulta. 13.11.2018 pidetyn webcast-infon videot ja esitysmateriaalit löytyvät täältä.

Lisätietoja: soskanta(at)eksote.fi

Tilastoa

Eksotesta arkistoitu Kantaan noin

60 000

asiakasasiakirjaa noin

23 500

asiakkaalle vuoden 2018 loppuun mennessä.

160,5

tuntia koulutusta

145

SosKanta-tikettiä lähetetty Jiran kautta yhteistyökumppaneille

64

SkypeDesk-tilaisuutta Eksoten henkilöstölle

5436

kupillista kahvia

20

sosiaalihuollon tiedonhallinnan prosesseista sekä atj- ja Kanta-toiminnallisuuksista tuotettua ohjetta

Kahdet

korkokengät

50

sisäisen tai ulkoisen viestinnän tilaisuudessa pidettyä esitystä

83

työpajaa/kokousta yhteystyökumppaneiden kanssa