Ajanvaraus

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Eksoten asiointipalvelu
Takaisinsoittopalvelu
Nettisoittopyyntö​

​Palvelemme arkisin puhelimitse kaikkia Eksoten suun terveydenhuollon asiakkaita. Kiireettömiä, esimerkiksi suun terveystarkastuaikaa varaavia asiakkaita pyydämme soittamaan hammashoidon ​ajanvaraukseen aina klo 10 jälkeen.

Kiireell​isen hoidon tarve


​​Arkipäivisin kiireellistä hoitoa vaativia potilaita (turvotus, kova kipu, tapaturma) pyydämme soittamaan hammashoidon ajanvaraukseen aamuisin klo 8–10, jotta saamme järjestettyä hoitoajan samalle päivälle.

Iltaisin, viikonloppuisin ja arkipyhinä soita ensin päivystysapu puh. 116 117. Arkipäivien päiväaikainen hammaslääkäripäivystys toimii alueiden hammashoitoloissa.​​​ Hammaslääk​äripäivystys iltaisin, viikonloppuisin ja pyhäpäivinä toimii Lappeenrannassa Etelä-Karjalan keskussairaalassa (Valto Käkelän katu 1, 2. krs). Sisäänkäynti keskussairaalan pääovesta eli A-ovesta.​

Ajan peruminen ja tarkastaminen

Eksoten sähköisessä asiointipalvelussa hoitoajan voi perua, viimeistään edellisenä päivänä.

Huom! Kirurgisia-, proteettisia-, purentakiskoon-, oikomiseen liittyviä hoitoaikoja sekä suu kerralla kuntoon mallin aikoja ei voi perua Eksoten asiointipalvelussa. Hammaslääkärien jatkohoito-, lasten tarkastus- ja hammashoidon röntgenaikoja voi ainoastaan siirtää viimeistään edellisenä päivänä

Hoitoajan peruminen on tehtävä viimeistään edellisenä arkipäivänä puhelimitse ajanvarauksen aukioloaikana ma-pe klo 8-15. Tätä myöhäisemmistä peruutuksista tai peruuttamattomasta poisjäännistä veloitamme 50,80 € kaikilta 15 vuotta täyttäneiltä. Huom. äkilliset peruutukset vain hammashoidon puhelinpalvelun kautta.​

Unohtuneen ajanvarauksen voit tarkastaa  Eksoten asiointipalvelussa, kohdasta Ajanvaraus.

Eksoten asiointipalvelu ​​​​​​​​

Voit varata ajan netissä ​Eksoten asiointipalvelussa hammaslääkäreille ja suuhygienisteille. Nyt v​oit varata myös "Suu kerralla kuntoon" -ajan Eksoten asiointipalvelussa. Linkki Eksoten asiointipalveluun

Maksuton takaisinsoittopalvelu

Mikäli puhelu ohjautuu jonoon soittaessasi palvelunumeroon, voit jättää soittopyynnön. Hammashoidon puhelinpalveluun voi jättää yhden soittopyynnön kerrallaan. Soittopyynnön jättäneelle asiakkaalle soitamme takaisin kaksi kertaa.
  • Kiireellisissä asioissa soittopyynnön voit jättää klo 13.30 asti. Soittaessasi klo 13.30 jälkeen voit jäädä puhelinlinjalle jonottamaan.
  • Kiireettömissä asioissa soittopyynnön voit jättää klo 13.30 asti.

Ohje soittopyynnön jättämiseen

Kun soitat palvelunumeroon, kuuntele tiedotteen ohjeet loppuun saakka.

  • Tiedotteella kysytään, haluatko jatkaa jonotusta vai jättää soittopyynnön.
  • Jos haluat jättää kiireellisen soittopyynnön (hammassärky, turvotus, tapaturma, lähipäivien varatun ajan peruminen tai siirto), valitse numero 1. Kuulet ilmoituksen "Soittopyyntösi on vastaanotettu. Otamme yhteyttä tämän päivän aikana". Järjestelmä poimii numerosi automaattisesti.
  • Kiireellisissä asioissa sinulle soitetaan takaisin mahdollisimman pian saman päivän aikana. Jos takaisinsoitto menee puhelinvastaajaan, Eksoten ammattilainen jättää viestin vastaajaasi.
  • Jos asiasi on kiireetön (hampaiden tarkastus, hampaan lohkeama, hammaskivenpoisto, kauemmas menevän ajan peruminen tai siirto) ja haluat jättää soittopyynnön, valitse numero 1. Kuulet ilmoituksen "Soittopyyntösi on vastaanotettu. Otamme yhteyttä kolmen arkipäivän sisällä". 
  • Jos puhelinnumerosi on salainen, et voi jättää soittopyyntöä.

Eksoten puhelinpalveluun soittaminen ja jonottaminen on maksullista. Hinta riippuu soittajan puhelinliittymästä. Matkapuhelimesta maksu on keskimäärin 7–10 snt/min.

Ongelmia soittopyynnön jättämisessä

Voit jättää soittopyynnön, tiedotteella pyydetään valitsemaan numero 1.

  • Osassa näppäinpuhelimista näyttö menee lepotilaan ennen numeron valitsemista. Kun valitset numeron 1, se ainoastaan herättää puhelimen näytön ja soittopyyntö ei rekisteröidy. Tällaisessa tilanteessa numeronäppäintä 1 pitää painaa heti uudelleen, jolloin soittopyyntö rekisteröityy. Puhelinvastaaja ilmoittaa, kun soittopyyntö on vastaanotettu.
  • Jos olet huomannut ongelmia soittopyynnön jättämisessä näppäinpuhelimella, voit muuttaa oman puhelimesi asetuksista näytön taustavalon viivettä pidemmäksi. Siten näyttö ei ehdi mennä lepotilaan ennen numerovalintaa. 
  • Salaisesta, piilotetusta numerosta ei voi jättää soittopyyntöä.

Jätä so​ittopyyntö netissä​

Voit jättää kiireettömän soittopyynnön myös Eksoten verkkosivuilla. Sinulle soitetaan kolmen päivän sisällä valitsemastasi ajankohdasta.

Linkki soittopyyntö netissä​

Tekstiviestimuistutuspalvelu​

Vastaanottoajasta lähetetään tekstiviestimuistutus edellisenä päivänä ennen varattua aikaa. Viestissä näkyy vastaanottoajan ja – paikan tiedot. Myös lapselle varatusta ajasta tulee tekstiviestimuistutus. Muistutusviesti tulee potilastietojärjestelmään merkittyyn matkapuhelinnumeroon, joten viesti voi tulla esim. lapsen huoltajalle. Muistutusviestiä ei lähetetä hammashoidon päivystys- eikä hammashoidon Mallu-auton ajoista. Muistutus- sekä tekstiviestiluvan voi antaa aikaa varatessa tai asioidessa terveyspalveluissa.

Muistutuspalvelu on asiakkaalle maksuton. Viestiin ei voi eikä pidä vastata.  Muistutusviestin saapumatta jääminen ei ole peruste jättää hoitoaikaa käyttämättä.​​

Hammashoitolat​​
Linkki Eksoten hammashoitolat sivulle

​Eksoten ajanvarauspuhelimiin soittaminen ja jonottaminen on maksullista. Hinta riippuu soittajan​​ puhelinliittymästä. Matkapuhelimesta maksu on keskimäärin 7–10 snt/min.​










Share