Ajanvaraus

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Eksoten asiointipalvelu
Takaisinsoittopalvelu
Nettisoittopyyntö​

​Palvelemme arkisin puhelimitse kaikkia Eksoten suun terveydenhuollon asiakkaita. Kiireettömiä, esimerkiksi suun terveystarkastuaikaa varaavia asiakkaita pyydämme soittamaan hammashoidon ​ajanvaraukseen aina klo 10 jälkeen.

Kiireell​isen hoidon tarve


​​Arkipäivisin kiireellistä hoitoa vaativia potilaita (turvotus, kova kipu, tapaturma) pyydämme soittamaan hammashoidon ajanvaraukseen aamuisin klo 7–10, jotta saamme järjestettyä hoitoajan samalle päivälle.

Iltaisin, viikonloppuisin ja arkipyhinä soita ensin päivystysapu puh. 116 117. Arkipäivien päiväaikainen hammaslääkäripäivystys toimii alueiden hammashoitoloissa.​​​ Hammaslääk​äripäivystys iltaisin, viikonloppuisin ja pyhäpäivinä toimii Lappeenrannassa Etelä-Karjalan keskussairaalassa (Valto Käkelän katu 1, 2. krs). Sisäänkäynti keskussairaalan pääovesta eli A-ovesta.​

Ajan peruminen ja tarkastaminen

Hoitoajan peruminen tulee tehdä vuorokausi eli 24 tuntia ennen sen alkua, jotta aika katsotaan perutuksi. Ajan voi perua soittamalla puh. 05 352 7059 ajanvarauksen aukioloaikana, jättämällä soittopyynnön tai tekstiviestiperuutuksella lähettämällä tekstiviesti 24/7 numeroon +358 45 7395 9040. Tekstiviestiperuutukseen tulee laittaa etunimi ja sukunimi (lapsen nimi, jos perutaan lapsen aika) ja minkä vastaanottoajan peruu.

Osan hoitoajoista voi siirtää tai perua sähköisen asiointipalvelun kautta. Siirto tai peruminen on tehtävä viimeistään edellisenä päivänä.

Maksu käyttämättä jätetystä hoitoajasta peritään asiakasmaksulain ja asiakasmaksuhinnaston mukaisesti.

​Huom! Kirurgisia-, proteettisia-, purentakiskoon-, oikomiseen liittyviä hoitoaikoja sekä suu kerralla kuntoon mallin aikoja ei voi perua Eksoten asiointipalvelussa. Hammaslääkärien jatkohoito-, lasten tarkastus- ja hammashoidon röntgenaikoja voi ainoastaan siirtää viimeistään edellisenä päivänä.

​Unohtuneen ajanvarauksen voit tarkastaa  Eksoten asiointipalvelussa, kohdasta Ajanvaraus.

Eksoten asiointipalvelu ​​​​​​​​

Voit varata ajan netissä ​Eksoten asiointipalvelussa hammaslääkäreille ja suuhygienisteille. Nyt v​oit varata myös "Suu kerralla kuntoon" -ajan Eksoten asiointipalvelussa. Linkki Eksoten asiointipalveluun

Maksuton takaisinsoittopalvelu

Mikäli puhelu ohjautuu jonoon soittaessasi palvelunumeroon, voit jättää soittopyynnön. Hammashoidon puhelinpalveluun voi jättää yhden soittopyynnön kerrallaan. Soittopyynnön jättäneelle asiakkaalle soitamme takaisin kaksi kertaa.
Soittopyynnön voi jättää ma–pe klo 7–14.

Ohje soittopyynnön jättämiseen

Kun soitat palvelunumeroon, kuuntele tiedotteen ohjeet loppuun saakka.

  • Tiedotteella kysytään, haluatko jatkaa jonotusta vai jättää soittopyynnön.
  • Jos puhelinnumerosi on salainen, et voi jättää soittopyyntöä.

Eksoten puhelinpalveluun soittaminen ja jonottaminen on maksullista. Hinta riippuu soittajan puhelinliittymästä. Matkapuhelimesta maksu on keskimäärin 7–10 snt/min.

Ongelmia soittopyynnön jättämisessä

Voit jättää soittopyynnön, tiedotteella pyydetään valitsemaan numero 1.

  • Osassa näppäinpuhelimista näyttö menee lepotilaan ennen numeron valitsemista. Kun valitset numeron 1, se ainoastaan herättää puhelimen näytön ja soittopyyntö ei rekisteröidy. Tällaisessa tilanteessa numeronäppäintä 1 pitää painaa heti uudelleen, jolloin soittopyyntö rekisteröityy. Puhelinvastaaja ilmoittaa, kun soittopyyntö on vastaanotettu.
  • Jos olet huomannut ongelmia soittopyynnön jättämisessä näppäinpuhelimella, voit muuttaa oman puhelimesi asetuksista näytön taustavalon viivettä pidemmäksi. Siten näyttö ei ehdi mennä lepotilaan ennen numerovalintaa. 
  • Salaisesta, piilotetusta numerosta ei voi jättää soittopyyntöä.

Jätä so​ittopyyntö netissä​

Voit jättää kiireettömän soittopyynnön myös Eksoten verkkosivuilla. Sinulle soitetaan kolmen päivän sisällä valitsemastasi ajankohdasta.

Linkki soittopyyntö netissä​

Tekstiviestimuistutuspalvelu​

Vastaanottoajasta lähetetään tekstiviestimuistutus edellisenä päivänä ennen varattua aikaa. Viestissä näkyy vastaanottoajan ja – paikan tiedot. Myös lapselle varatusta ajasta tulee tekstiviestimuistutus. Muistutusviesti tulee potilastietojärjestelmään merkittyyn matkapuhelinnumeroon, joten viesti voi tulla esim. lapsen huoltajalle. Muistutusviestiä ei lähetetä hammashoidon päivystys- eikä hammashoidon Mallu-auton ajoista. Muistutus- sekä tekstiviestiluvan voi antaa aikaa varatessa tai asioidessa terveyspalveluissa.

Muistutuspalvelu on asiakkaalle maksuton. Viestiin ei voi eikä pidä vastata.  Muistutusviestin saapumatta jääminen ei ole peruste jättää hoitoaikaa käyttämättä.​​

Hammashoitolat​​ ja esimiehet
Linkki Eksoten hammashoitolat ja esimiehet sivulle

​Eksoten ajanvarauspuhelimiin soittaminen ja jonottaminen on maksullista. Hinta riippuu soittajan​​ puhelinliittymästä. Matkapuhelimesta maksu on keskimäärin 7–10 snt/min.​










Share