Ei kiireellisissä asioissa voit jättää myös takaisinsoittopyynnön. Soitamme takaisin saman päivän aikana.
Kun otat yhteyttä hyvinvointiasemalle, hoitaja arvioi tilanteesi ja ohjaa oikeaan palveluun. Puhelimessa tehdyn arvioinnin perusteella saat esimerkiksi kotihoito-ohjeita tai ajan hoitajan, fysioterapeutin tai lääkärin vastaanotolle. Varattu aika voi olla myös puhelinaika.Virka-aikainen päivystävän sairaanhotiajan vastaanotto vain ajanvarauksella.
Vastaanottoajasta lähetetään tekstiviestimuistutus edellisenä päivänä ennen varattua aikaa. Viestissä näkyvät vastaanottoaika ja vastaanottopaikan tiedot. Muistutusviestiä ei kuitenkaan lähetetä kiireellisistä vastaanottoajoista eikä Mallu-autoon varatuista ajoista. Muistutusviestin saapumatta jääminen ei ole peruste jättää vastaanottoaikaa käyttämättä. Muistutusviestiin ei voi vastata takaisin.
Myös lapselle varatusta ajasta tulee tekstiviestimuistutus. Muistutusviesti tulee potilastietojärjestelmään merkittyyn matkapuhelinnumeroon, joten viesti voi tulla esimerkiksi lapsen huoltajalle. Muistutusviestin saapumatta jääminen ei ole peruste jättää hoitoaikaa käyttämättä. Muistutus- sekä tekstiviestiluvan voi antaa aikaa varatessa tai asioidessa terveyspalveluissa.
Sähköiset palvelut
Tutustu tai kirjaudu Eksoten asiointipalveluun,
Kirjautumalla Eksoten asiointipalveluun voit esimerkiksi varata aikoja ja katsoa omat laboratoriotuloksesi sekä viestiä turvallisesti ammattilaisen kanssa. Kirjautumiseen tarvitset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen.

Hyvinvointiaseman palveluneuvonta
Taipalsaaren hyvinvointiasemalla ei ole palveluohjausta.
Aikuissosiaalityön palvelut Lappeenrannan Aikuisten keskuksessa (Valtakatu 51) tai puhelimitse 05 352 5926 klo 8─16.
Hyvinvointiaseman hallinto
Ylilääkäri Sami Raasakka p. 040 651 1594
Palvelupäällikkö Satu Simolin p. 040 749 6247
Palveluesimies Sirkka Naumanen p. 040 521 3925